Svetski dan zaštite prava potrošača: Šta treba da znam?

Svetski dan zaštite prava potrošača: Šta treba da znam?

Autori: Aleksa Ćirić i Miloš Jovanović, članovi Marketing Tima studenata

Pred nama je Svetski dan zaštite prava potrošača, koji se svake godine obeležava 15. marta.

U skladu s tim, želimo da vam približimo temu zaštite prava potrošača, kako biste bolje razumeli na šta sve možete računati u vezi sa zaštitom vaših interesa.

Da biste shvatili kako se zaštititi, prvo morate biti upoznati sa svojim pravima kao potrošač. Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji precizira prava i obaveze kako potrošača, tako i trgovaca. Postavlja standarde kvaliteta proizvoda i usluga, te propisuje obaveze trgovaca u vezi sa pružanjem informacija o proizvodima, cenama, garancijama i drugim relevantnim aspektima. Takođe, ovaj zakon reguliše postupke za rešavanje sporova između potrošača i trgovaca, uključujući prigovore, reklamacije i povrate novca.

Šta treba da znate?

Jedan od ključnih aspekata ovog zakona je vaše pravo na siguran proizvod ili uslugu, koji moraju zadovoljiti određene standarde i sigurnosne propise. U slučaju da proizvod ili usluga ne udovoljava tim standardima, kao potrošač imate pravo na žalbu (reklamaciju), zamenu ili povraćaj novca.

Zakon takođe zahteva jasno i istinito informisanje putem deklaracija. Trgovci su dužni da pruže sve relevantne informacije o proizvodima, uključujući sastav, karakteristike, cenu i uslove garancije. Ovo pravo vam omogućava donošenje informisanih odluka prilikom kupovine i izbegavanje mogućih prevara ili manipulacija.

Manje poznata činjenica je da zakon takođe štiti od nepoštenih poslovnih praksi i prevara, poput lažnog oglašavanja, skrivanja informacija i agresivnih prodajnih tehnika. Tržišne inspekcije i regulatorna tela zadužena su za osiguranje sigurnosti u ovom pogledu.

Ko štiti prava potrošača?

U Srbiji postoje organizacije civilnog društva koje se bave zaštitom prava potrošača i pružaju podršku potrošačima u rešavanju problema i sporova s trgovcima. Ove organizacije pružaju informacije, savete i podršku potrošačima, doprinoseći podizanju svesti o njihovim pravima i unapređenju zaštite njihovih interesa.

Zastupnik prava potrošača u Srbiji nezavisno je telo koje štiti interese, pruža savete i pomaže u rešavanju sporova između sukobljenih strana. Njegova uloga je osigurati poštovanje zakona o zaštiti potrošača i promovisati svest o pravima potrošača.

U zaključku, zaštita prava potrošača u Srbiji osigurana je zakonodavstvom, institucijama i organizacijama koje se bave ovom tematikom. Ključno je edukovati potrošače o njihovim pravima i odgovornostima, kao i dosledna primena zakona i efikasno rešavanje sporova, kako bi se osiguralo pravedno i sigurno tržišno okruženje za sve potrošače u zemlji.

Ukoliko ste dodatno zainteresovani da se informišete o ovoj temi, pozivam vas da istražite eksterne resurse klikom na sledeće veze.

Nazad

Slične vesti

Pobednici Biznistona: Prva niška gimnazija

Pobednici Biznistona: Prva niška gimnazija

Takmičenje srednjoškolaca okupilo je oko 50 učenika iz Srbije, a titulu najboljih poneli ...
Prijavi se do 1. decembra za BIZNISTON takmičenje

Prijavi se do 1. decembra za BIZNISTON takmičenje

Rok za prijavu na takmičenje učenika završnih godina srednje škole, produženo je do 1. ...
FEFA studenti u TOP 5 svetskog takmičenja

FEFA studenti u TOP 5 svetskog takmičenja

Po treći put za godinu dana FEFA studenti izborili su plasman u TOP 5 u konkurenciji ...

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu