Od strane publike i žirija ovaj projekat proglašen je za najbolji i to u raznovrsnoj konkurenciji studenata sa drugih fakulteta koji su svojim idejama takođe na izuzetan način pokrenuli razmišljanja o mnogim društveno odgovornim inicijativama.
Naš pobednički tim činili su Ana Leković, Irina Bulatović, Anđela Karadžić i Dragomir Babić, uz podršku i mentorstvo Aleksandre Lazevski i Helene Hiršenberger. Kroz čitav proces, od ideje do realizacije, studenti su pokazali izuzetnu kreativnost i posvećenost, inspirisani izazovima sa kojima se suočavaju gluva, nagluva i lica sa oštećenjem sluha.
Cilj projekta je pokretanje teme i inicijative titlovanja domaćih filmova, serija i pozorišnih predstava na srpski jezik, kao koraku ka većoj inkluziji i dostupnosti kulturnih sadržaja za osobe sa oštećenjem sluha. Inicijativa je prepoznata kao izuzetno važna i višeslojna, što je potvrdila podrška dobijena od strane stručnog žirija i publike.
Aleksandra Lazevski, jedna od mentorki, izjavila je:
"Prijatno me je iznenadilo da je projekat studenata FEFA ubedljivo osvojio najviše glasova i žirija i publike! To najbolje govori da su svi prepoznali posvećenost koju su naši studenti uložili u svaki detalj ovog projekta. Neću zaboraviti kada je naša studentkinja Ana kandidovala temu, a ostali studenti, rekla bih, ushićeno i bezrezervno podržali. Taj trenutak je pokazao njihovu senzibilnost, samosvesnost i rešenost da pre svega podrže koleginicu, a potom budu i deo, nadam se jedne velike promene koju će tek ostvariti. Njihova kreativnost ne prestaje da oduševljava! Istovremeno, to je nekako i logično jer godinama zajednički podstičemo aktivizam i osećaj solidarnosti prema zajednici kod naših studenata – pogledajte samo FEFA Open koji ulazi u 17. godinu postojanja, a tu su i pojedinačne inicijative poput ’Zajedničkog frižidera’ ili humanitarne organizacije ’Podeli radost’."
Lazevski je takođe ponosna na to što su studenti izašli izvan okvira fakultetske zajednice, rešavajući izazove koji se odnose na mnogo širu ciljnu grupu.
"Osim inkluzivne teme koju su studenti predložili, ponosna sam na timski rad, međusobnu podršku i osnaživanje, dvosmeran proces učenja i produktivnu saradnju sa Helenom na ovom kursu. " – dodala je Lazevski.
Mentorka Helena Hiršenberger osvrnula se na proces rada i iznenađenja tokom kursa.
"Kurs Demokratija - od teorije do prakse je za studente FEFA i ove godine bio ponuđen kao dodatna vannastavna aktivnost. Bilo je inspirativno videti posvećenost studenata u realizaciji kursa iz nedelje u nedelju. Veliki rezultat je ostvaren - studenti su samostalno realizovali niz intervjua sa organizacijama i institucijama koje su prepoznate kao ključni stejkholderi, uključujući Istraživačko-razvojni institut za veštačku inteligenciju Srbije. Nekoliko dana uzastopno su anketirali posetioce Kinoteke, a postavljena je i kratka onlajn anketa kojom je prikupljeno čak 1.500 odgovora“.
Hiršenberger je ponosna što su inicijativu i rezultate FEFA tima prepoznale i kolege sa drugih fakulteta.
"Naši studenti izabrali su pravu temu što potvrđuju i sjajni komentari koje dobijamo. Ono što je za sve nas važna dodata vrednost ovogodišnjeg kursa jeste to što smo kroz proces zajedničkog rada i sami učili o inkluzivnosti. O tome koliko je važno da budemo svesni potreba osoba sa oštećenjem sluha (hendikep za koji se često kaže da je “nevidljiv”), da se prilagođavamo, “čujemo” i razumemo. Zahvalne smo FEFA fakultetu koji nastavlja da podržava realizaciju kursa i studentske timove u sprovođenju aktivnosti", završava Hiršenberger.
Ova inspirativna priča o inovativnosti, inkluziji i timskom radu pokazatelj je uspešnosti podsticanja kreativnosti i aktivizma među studentima - kurs Od demokratije do prakse je upravo jedan od sjajnih primera. Ponosni smo na čitav tim i mentorke koje su zaslužne za održavanje kursa, ali i čitavog tima.