Zafiris Lampadaridis bio je naš sagovornik na FEFA Web razgovorima 10. decembra kada smo razgovarali o njegovom karijernom putu koji ga je odveo u oblast uslužne delatnosti, na mesto generalnog menadžera hotela Hyatt Regency u Beogradu.
Da li biste želeli da vas roboti isprate do sobe umesto ljudi, glasilo je pitanje koje je postavio gospodin Lampadaridis našim studentima.
Ovo je ujedno bio i njegov odgovor na temu udela robotike i veštačke inteligencije u domenu uslužnih delatnosti koje svakako poboljšavaju i ubrzavaju mnoge poslovne procese, ali istovremeno ne mogu zameniti neke od suštinski važnih stvari.
U vezi sa tim, osvrnuli smo se i na sve veću primenu tehnoloških inovacija koja je podstaknuta aktuelnom zdravstvenom krizom. Odgovor na nju, Hyatt je prema rečima gospodina Lampadaridisa, pronašao u snazi korporativne kulture.
“Odnosi koje smo brižljivo gradili godinama unazad, u toj krizi su se isplatili. Bilo je potrebno mnogo strpljenja i razumevanja, počevši od toga kako ćeš objasniti smanjenje plate, ali i mnoge druge propratne stvari”. Ipak, uprkos snažnoj korporativnoj kulturi, neki zaposleni napustili su ne samo mesto rada, već i industriju.
“Ako me pitate za najveći uticaj krize - izgubili smo deo dobrih ljudi”, zaključio je gospodin Lampadaridis.
Sa druge strane, u pogledu finansija, oporavak se očekuje u nadolazećoj godini uz uračunate pretpostavke i potencijalne promene. Jedna od najuočljivijih jeste preusmeravanje fokusa sa internacionalnih klijenata na lokalnu zajednicu kojoj se u poslednjem periodu sve više posvećuje pažnja u obliku novih proizvoda i usluga.
“Bez obzira na to u kojim okolnostima se nalazimo, ono od čega nikada nismo odustali jeste priča. Mi ne prodajemo sobu sa plafonom i četiri zida. Mi prodajemo jedinstveni ugođaj, maksimalno personalizovan i usklađen sa klijentima. Osim klijenata, postoji još dva stuba na kojima ovo poslovanje počiva - zaposleni i osnivači”.
Drugim rečima, gospodin Lampadaridis još jednom je potvrdio njihovu najvažniju i najveću investiciju - u ljude.
Sled razgovora odveo nas je i na temu GDPR-a i zaštite podataka za koju tvrdi da će, sasvim sigurno, biti stvar na kojoj posebno treba raditi u budućnosti. Ono što vidi kao pozitivnu stranu noviteta - kako dobrih, tako i loših, jeste da smo svi, bez obzira na region i deo sveta, podjednako pogođeni tekućim krizama i promenama.
Zbog toga, više nije važno ko će se prvi oporaviti, već ko će to uraditi brže.
Nazad