Tom prilikom, ona je svoj osvrt na aktuelnu ekonomsku situaciju bazirala na faktorima koji utiču na makroekonomsku stabilnost, ekonomsku politiku, inflaciju, ali je posebnu pažnju posvetila ESG principima, zelenom finansiranju i ljudskom faktoru kao presudnom u bilo kom obliku poslovanja.
„Ne opstaje onaj koji je najjači već onaj koji je sposoban da se promeni i prilagodi“ glasi rečenica kojom je želela da približi važnost, ali i opasnost ukoliko se promena u biznisu, ali i samom čoveku ne dogodi. „Održivo poslovanje, kao ultimativni cilj, u sadašnjim okolnostima ne može opstati bez transformacije društva i pojedinca u smeru ekološke osvešćenosti“, objašnjava Galić.
AIK banka je prva banka iz Srbije koja je izašla na tržište EU kupovinom Gorenjske banke. Jedna od najsvežijih akvizicija odnosi se na preuzimanje Eurobank Direktna, a naša gošća je studentima slikovito objasnila kako jedan proces integracije protiče od početka do kraja.
„Glavni faktor uspeha ili neuspeha je ljudski faktor. Neophodno usklađivanje korporativne kulture, objedinjavanje entiteta i vođenje računa o zaposlenima ispostavili su se kao obavezni elementi svake uspešne akvizicije. Ujedno, oni sa sobom nose mnogo izazova, te je akcenat upravo na čoveku“, jedan je od zaključaka koji je donela nakon spomenutog integrativnog procesa.
Kao posebno važno u ovom momentu, izdvojila je i put zelene tranzicije, okrenutost ka energetskoj efikasnosti i korišćenju energije iz zelenih izvora.
„Zelena ekonomija više nije mogućnost već nužnost. Kao novi investicioni opportunity imamo primer savetodavne uloge banaka najpre jer u ovom trenutku ne postoji dovoljno informacija i edukacija po pitanju spoja ekologije i biznisa. Zato su banke izuzetno važne, investitorima pomažu da pripreme biznis planove, predočavaju im potencijalne rizike, mogućnosti, profitne šanse, te im pomažu da svoja sredstva usmere ka zelenom finansiranju. Hidroenergija, obnovljivi izvori, vetroparkovi, solarni paneli - samo su neki od primera rezultata te saradnje“, objašnjava Jelena.
U drugom delu našeg razgovora, studenti su imali priliku da diskutuju sa Jelenom i na temu digitalizacije, ali i generacije Z kojoj oni upravo i pripadaju. Na koji način će tržište morati da se promeni shodno očekivanjima novih generacija koje, prema istraživanjima, pokazuju visoku otpornost prema korporativnom svetu; da li su spremni da podnesu breme napredovanja sa kojima su se prethodne generacije suočavale. Da li je postepenost, strpljenje u poslovnom procesu i gradirajuć napredak nešto što će ih zadržati u korporativnom svetu – bila su pitanja koja smo takođe obuhvatili ovom diskusijom.
Za sam kraj Jelena Galić je dodatno naglasila potrebu za novim pristupom, novim proizvodima i novim uslugama većeg kvaliteta koje može iznedriti robotizacija procesa, a da ljudi moraju biti spremni na unapređenje svojih veština kako bi ostali deo savremenih, a transformacionih, tokova.