U petak, 21. maja, imali smo prilku da u terminu redovnih internih Webinara, razgovaramo sa Žaklinom Nikolić Kušić, preduzetnicom i inovatorkom, osnivačicom i programskom direktorkom AFA.
Na osnovu bogatog i raznolikog iskustva, Žaklina je najpre predstavila razvoj svog karijernog puta koji je počeo u JAT-u. Ono što je naglasila jeste trenutak kada je odlučila da „grabi“ prilike i samostalno upravlja svojom karijernom putanjom, što je istovremeno značilo i njenu profesionalnu prekretnicu.
Osnivanje marketinške agencije LPT (Let's Play Together), bio je jedan od njenih prvih preduzetničkih koraka. U svojoj karijeri dugoj više od 20 godina u oblasti marketinga i komunikacija, bila je partner globalne kompanije za kreativnu komunikaciju Saatchi&Saatchi (sa sedištem u Njujorku i 140 predstavništava u 76 zemalja), Publicis i ZenithOptimedia u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, pomažući u širenju tri komunikacione mreže čineći Publics Beograd jednom od najinovativnijih agencija u okviru Publics Group-a WW i jednom od svetski kreativnih središta za kompaniju Coca Cola. Kao deo Publicis group-e, nagrađivana je za inovativnost, kreativnost i efikasnost radeći za globalne i prestižne brendove poput Microsoft-a, HP, T-Mobile, Vip mobile, Toyota, British Airways, L'Oréal, P&G, Banca Intesa, BMW.
Takođe, kao veliki obožavalac i poštovalac kulture i umetnosti podržavala je: Skopje Jazz Festival, festivala Exit, Belgrade Design Festival, French Cultural Center, Belgrade Dance Festival, Muzej savremene umetnosti u Beogradu. Žaklina je tokom svoje karijere bila članica odbora: Beogradske filharmonija, Oktobarskog salona, Nacionalnog komiteta za sardnju sa UNESCO-m. Osnivačica Ujedinjene dečje filharmonije – projekta kulturne razmene koji muzikom povezuje decu iz regiona bivše Jugoslavije. Tokom svoje karijere ostavila je izuzetan doprinos u izdavaštvu kroz: Yellow Cab – besplatni kulturni vodič koji je bio jedan od najčitanijih mesečnih magazina, RLN magazin za povezivanje studenata sa budućim poslodavcima, White magazin koji je okupljao zdravstvene i farmaceutske profesionalce, MC Marketing Srbija – magazin inovacionog koncepta sa posebnim temama i gostima, Breakfast – bilten i digitalna platforma koja svojim članovima nudi kratak pristup iz različitih oblasti uz prilaz „Vi ste ono što čitate“.
I nakon niza uspešnih poduhvata, kako kaže, nije se osećala kao “pravi” menadžer, već kao kreativac. Svaki novi projekat, približio ju je tome da se otisne u preduzetništvo i osnuje AFA - kros sektorsku i kros generacijsku zajednicu u kojoj su muškarci podjednako uključeni i koja okuplja čitavu zajednicu oko ekonomskog osnaživanja žena kroz inovacije i tehnologije, sa posebnim fokusom na STEAM (nauku, tehnologiju, inženjerstvo, umetnost i matematiku) među budućim generacijama i osnaživanjem digitalne pismenosti među ženama.
Na ovaj način, prvenstveno je želela da pomogne svim ženama da budu uspešnije i ekonomski ih osnaži upoznajući ih sa inovacijama i novim tehnologijama koje menjaju način na koji živimo i radimo.
Sa ovom porukom smo i završili naš razgovor koji je bio jedan od poslednjih u ovoj akademskoj godini.
Nazad