Na naše veliko zadovoljstvo, prvi FEFA razgovor u ovoj akademskoj godini, vodili smo sa gospodinom Dejanom Turkom, generalnim direktorom A1 Srbija i A1 Slovenija.
Na samom početku, pokrenuli smo aktuelnu temu rebrendiranja i uopšte transformacije telefonske kompanije koja se okrenula i ka ICT poslovanju - dominantno nudeći digitalna rešenja, bezbednosne servise i usluge koje su u tesnoj vezi sa novim tehnologijama.
Upravo taj proces transformacije bio je ključni izazov koji je zahtevao mnogo napora - suštinskog menjanja infrastrukture i internih procesa.
“Susreli smo se sa različitim izazovima rebrendiranja - počevši od toga da smo ga planirali mnogo ranije. Vodeći se prethodnim primerima, imali smo kompletnu strategiju koju smo morali da odložimo, a zatim je i prilagodimo okolnostima Covid 19 krize”, započeo je gospodin Turk.
Osim mnogih drugih pojedinosti transformacije ove kompanije, posebno je naglašeno preslikavanje mentaliteta startapa na interne procese. Ovo je ujedno i jedan od odgovora na pitanje šta možemo očekivati u budućnosti kada govorimo o promenama poslovnih procesa. “Tehnologija će ići dalje, usluge će biti brže, komunikacija drugačija i lakša, dok će se održavanje balansa javiti kao potencijalno veliki problem”.
U ovom trenutku, prema rečima gospodina Turka, najveći izazov za kompanije bez obzira na mesto u kojem su, predstavlja motivacija ljudi koja je izuzetno opala usled okolnosti zdravstvene krize. Zbog toga, vizija, energija i razlog zašto jeste nešto što je od krucijalnog značaja i najbitniji posao našeg sagovornika koji zahteva poznavanje i suštinsko razumevanje svakog učesnika/zaposlenog ponaosob.
“Morate biti spremni na to da ćete nekad u karijeri otići korak unazad, ali i uvereni da će uslediti 3 koraka napred”, osvrnuo se Turk dodajući kako su “vatra u očima”, odnosno strast za poslom, smelost izazivanja status quo-a, integritet, timski rad i strateško planiranje neophodni za uspeh i dugoročno održanje pojedinca, a samim tim i poslovanja.
Paralelno sa tim, digitalna pismenost, design thinking, agilno poslovanje i uopšte prilagodljivost ističe kao neke od posebno bitnih veština za ovaj, ali i budući period.
Pred kraj našeg razgovora, osvrnuli smo se i na važnost društveno odgovornog poslovanja i preuzimanja odgovornosti od strane biznis sveta. Tim povodom, od ove kompanije u budućnosti možemo očekivati nastavak podrške kroz različite projekte.
Nazad