Sažetak predmeta:

Savremeno okruženje nameće gotovo svim kompanijama primenu različitih tehnika digitalnog marketinga, da bi uopšte ostale vidljive i konkurentne. Upravo zbog toga, bez obzira da li ćete raditi u marketing odeljenju ili ne, razumevanje načina funkcionisanja digitalnog marketinga je važno, a ovaj predmet vam pruža strukturisan uvid u planiranje, implementaciji i kontrolu digitalnih marketing aktivnosti. Na predmetu ćete izučavati pojedinačne oblasti digitalnog marketinga uključujući: marketing na pretraživačima (SEO + SEA), marketing na društvenim mrežama, e-mail marketing, mobilni marketing, video marketing, viralni marketing, marketing pomoću uticajnih osoba itd. Kroz rad na predavinjima, imaćete prilike da praktično koristite brojne alatke digitalnog marketinga, koje mogu da imaju primenu o obavljanju svakodnevnog posla.

Osnovna literatura:

  • Chaffey, D., & Smith, PR. (2018). Digitalni marketing: Planiranje i optimizacija. Beograd, FMK. (prevodeno na srpski jezik)
  • Quesenberry, Keith, A. (2018) Social Media Strategy. Marketing, Advertising, and Public Relations in the Consumer Revolution. 2nd Edition, Rowman & Littlefield Publishers.

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: zimski

Sažetak predmeta:

Da li ste znali da trećina porodičnih biznisa nakon prve generacije vlasnika, propadne? I da li ste znali da, kada ulažu u najveće kompanije na američkoj berzi, investitori veliki fokus stavljaju upravo na korporativno upravljanje?

Da bi porodične firme, uspešno, prešle na sledeću generaciju vlasnika i da bi imale prilike da rastu, potrebno je korproativno upravljanje. Da bi kompanije na berzi privlačile investitore, neophodno je da ostvaruju snažne finansijske performanse i budu usklađene sa novim principima poslovanja, što je deo korporativnog upravljanja. Na ovom predmetu stičete znanja i veštine o problematici korporativnog upravljanja, kao i načine na koje je moguće rešiti izazove u upravljanju i pretvoriti ih u prednsot na tržištu.

Osnovna literatura:

  • Korporativno upravljanje, Priručnik, prošireno izdanje, International Finance Corporation, World Bank Group i Beogradska berza
  • IFC Priručnik za upravljanje porodičnim firmama, drugo izdanje

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: zimski

Sažetak predmeta:

Da li ste znali da oko 95% naših odluka donosimo nesvesno? Te odluke uključuju i odluke o kupovini. Na ovom predmetu upoznaćete se sa ulogom neuronauke i neuromarketinga u ispitivanju nesvenish reakcija potrošača, i uticaju na pozicioniranje i konkurentnost brendova.

Osnovna literatura:

  • Neuromarketingško istraživnje nesvesnih rekacija potrošača i uloga u uspehu razvoja novog proizvoda, tržište Srbije: studija slučaja;
  • Neuromarketingško istraživnje nesvesnih reakcija potrošača i uloga u razvoju marketingške komunikacije, tržište Srbije: studija slučaja

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: zimski

Sažetak predmeta:

Da li ste znali da većina pripadnika generacije Z i Milenijalaca globalno ističe da im je jedna od najvećih briga vezana za održivost? Ne samo nove generacije, već i države, vaši poslovni partneri, zaposleni, kupci i drugi ključni stejkholderi, će od vaših kompanija očekivati da istupe i preduzmu konkretne akcije na polju održivosti. Na ovom predmetu, stičete adekvatne komunikacione veštine, tehnike i metode koje će vam omogćiti da osmislite i kreirate dugoročne i održive komunikacione strategije u kojima je doprinos razvoju zajdnice sastavni element.

Osnovna literatura:

  • Milica Andevski, Umetnost komuniciranja.
  • Simon Sinek, Počni sa zašto, (2015), Kontrast izdavaštvo, Beograd.
  • Učinkoviti odnosi s javnošću, S. M. Cutlip, A.H. Center, G.M. Broom, (2010), Mate d.o.o.
  • Dalibor Petrović, Društvenost u doba interneta, 2013, Akademska knjiga.

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: prolećni

Sažetak predmeta:

Marketing je industrija koja se radikalno promenila pod uticajem digitalizacije. To dokazuje i upotreba i razvoj novih rešenja zasnovanih na generaivnoj veštačkoj inteligenciji – marketing i softverski inženjering čine 72% svih slučajeva primene generativne veštačke inteligencije. Dok se, sa jedne strane radikalno menjaju marketing alati i marketing tehnologije, sa druge strane osnovni marketig principi ostaju isti. U centru svih tržišno orijentisanih kompanija nalazi se i nalaziće se potrošač i vrednost koju mu na tržištu kompanija pruža. Marketing proces, čiji je krajnji ishod pružanje vrednosti potrošaču, uvek obuhvata iste korake (bez obzira da li odluke i akcije sprovode ljudi ili algoritmi/mašine): razumevanje i praćenje potreba potrošača i tržišta, izrada strategije, definisanje marketing programa/taktika i negovanje odnosa sa kupcima. Na ovom predmetu dobijate znanja i veštine koje vam omogućavaju da razumete ove korake i sprovedete ih u okruženju dinamičnih promena kroz primenu novih alata za obavljanje marketinških aktivnosti.

Osnovna literatura:

  • Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L., He, H. (2018). Principles of marketing, Eight European Edition. Pearson
  • Lamb, C., Hair, J., McDaniel, C. (2019). MKTG12: Principles of marketing. Cengage, 2019

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: prolećni

Sažetak predmeta:

Zašto su Amazon, Apple i Google najvredniji brendovi na svetu? Na ovom predmetu dobijate odgovor upravo na to pitanje i stičete znanja i veštine koje će vam omogućiti da samostalno kreiraite brend, stvorite vrednost i zadovoljite potrebe potrošača.

Osnovna literatura:

  • Steve Jobs, book by Walter Isaacson
  • Harvey Mackey – Kako plivati sa ajkulama​
  • Simon Sinek – Start with why
  • Arčibald Rajs – Čujte Srbi

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: prolećni

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu