Iskustva sa prakse: Natalija Lazevski o praksi u Unija Smart Accounting-u

Iskustva sa prakse: Natalija Lazevski o praksi u Unija Smart Accounting-u

Važna lekcija o međuljudskim odnosima, veća efikasnost, podrška i kreativnost – reči su koje je Natalija Lazevski upotrebila kako bi opisala praksu u Unija Smart Accounting-u.

U nizu razgovora o praksama sa našim studentima, svoju priču podelila je Natalija.

Veliko hvala našim studentima na detaljnom opisu prvih susreta sa poslovnim svetom.

Prosečan dan na praksi izgledao je...

Svaki dan na praksi je bio drugačiji. Praksa je organizovana tako da obiđemo sva odeljenja i steknemo potpuni utisak o tome šta radi ova kompanija. Svaki dan smo išli u drugo odeljenje da vidimo što više sektora. Prošli smo kroz marketing, platni promet, računovodstvo i poresko savetovanje. Svako od pomenutih radnih mesta vodi druga osoba, drugi je način rada sa njima a i oni su na različitim pozicijama u hijerarhiji kompanije. Tako smo morali da budemo prilagodljivi na svaki način rada. Osnovno je svakoga dana bilo da su imali poverenja u nas i dozvoljavali nam inicijativu. Bez sopstvene inicijative nema napretka u poslu. Znači, prvo je bilo na početku dana upoznavanje sa određenim poslom, a potom smo imali svoj zadatak, koji smo samostalno rešavali.

Najviše mi je značilo što sam...

Osim što planiram da uspešno završim fakultet, želim da na vreme prepoznam dalje pravce mog karijernog i profesionalnog razvoja. Zato mi je u ovoj kompaniji bio cilj da dobijam određena zaduženja, radno vreme i rokove. To će me dodatno naučiti šta je odgovornost i kako da se nosim sa obavezama.

Sve vreme prakse osećala sam da sam deo tog kolektiva i da je u njemu neophodna uloga svakog pojedinca, Svi su želeli da nam pomognu da se snađemo, da bi na kraju, svaki moj uspeh postao deo uspeha celog tima. Zato je bitna komunikacija na poslu i drago mi je da sam bila u kompaniji koja pridaje značaj timskom radu.

Takođe, mogućnost obavljanja prakse u prvoj godini mi je bilo od velikog značaja jer mi je pokazalo da već sada mogu da primenim određena znanja stečena u prvoj godini fakulteta.

Znanje sa fakulteta koje sam odmah mogla da primenim...

Znanje koje sam odmah primenila su osnovna znanja iz računovodstva, koja sam stekla na fakultetu. Znanje je veoma solidno, ali praksa je drugo. Ta praksa se ogleda u savremenim programima, koji se danas primenjuju u računovodstvu, kao i korišćenje i analiza podataka, i računovodstvo kroz Cloud.

Za marketing mi je koristilo što znam osobine moje generacije, što smo primenili tokom marketing kampanje za “Unija/Challenge 2022”. Predstavnici generacije Z aktivno koriste tablete, iPad, VR i 3D realnost. Generacija Z je “digitalna”, zainteresovana za nauku i tehnologiju (inženjerska i tehnička pitanjima, biomedicina, robotika), kao i umetnost, ona je ekonomična i vodi zdrav način života. Ovo su osnovne postavke koje smo primenili kroz marketing kampanju, da privučemo ovu generaciju na učešće na takmičemju.

Ono što sam novo naučila je...

Ovakva iskustva, kao praksa u Unija Smart Accounting-u, su od značaja za poslovne i komunikacijske veštine. Dali su mi do znanja da ne treba da se ustručavam da postavljam pitanja vezano za posao, kao i da dajem svoje mišljenje i predlažem rešenja. Imala sam priliku da usavršim multitasking pristup, što mi je donelo nova znanja i veštine, a na praksu sam i došla da učim.

Kraj prakse je bio u već pomenutoj kampanji “Unija/Challenge 2022”, koja se odvijala kroz tri teme: Vizija računovodstva 2052., Istraživanje tržišta za potencijalnog investitora, Cyber Security za mala preduzeća. U Unija Smart Accounting-u uvek tragaju za kreativnim rešenjima koja pomeraju granice na polju računovodstva, savetovanja i IT. Bila sam deo stvaranja marketing kampanje, a posle neposredno smo i obilazili fakultete i delili flajere za promociju i prijavu zainteresovanih. Tako sam od početka do kraja bila učesnik kreativne marketing kampanje.

Dodatno, kao zadatak smo imali istraživanje tržišta koje ću, kao i marketing, tek detaljnije učiti na fakultetu, pa se nadam da sam dobila izvesno predznanje koje ću sada samo dodatno unaprediti.

Posebno me je iznenadilo...

Kompanija ima mnogo zaposlenih, i to je pre svega ženski kolektiv. Najviše me je iznenadilo koliko se svi međusobno druže i pomažu se, oseća se ta neka sinergija koja povoljno utiče na sve, i na rad, i na atmosferu i sve drugo. To se neposredno vidi i na radnom mestu gde je jedna zaposlena trudnica koja ne dolazi svakodnevno na posao, a kada dodje svi su veoma ljubazni i predusretljivi. Tu je i mlada zaposlena mama koja je na poslu sa detetom koje svi čuvaju... To je sve jedna velika zajednica, puna razumevanja i srdačnosti, čemu doprinosi i open space koncept.

Kada bi celo iskustvo moglo da stane u jednu rečenicu, ona bi glasila:

Organizacija radnog prostora po tipu open space, važna lekcija o međuljudskim odnosima, sticanje bolje organizacije vremena i veće efikasnosti u radu, međusobna podrška i kreativnost.

Nazad

Slične vesti

Svetski dan zaštite prava potrošača: Šta treba da znam?

Svetski dan zaštite prava potrošača: Šta treba da znam?

Pred nama je Svetski dan zaštite prava potrošača, koji se svake godine obeležava 15. ...
Kopaonik biznis forum: profesori FEFA o ključnim izazovima i očekivanjima generacije Z od poslodavca i brendova

Kopaonik biznis forum: profesori FEFA o ključnim izazovima i očekivanjima generacije Z od poslodavca i brendova

Jubilarni 30. Kopaonik biznis forum održan je od 5. do 8. marta kada su, kao i prethodnih ...
Iskustva sa prakse: Anja Đorđević o NELT-u

Iskustva sa prakse: Anja Đorđević o NELT-u

U nizu razgovora o praksama sa našim studentima, svoju priču podelila je Anja Đorđević, ...

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu