Primenom metode studije slučaja, učenici se podstiču da najpre analiziraju elemente zadatog problema, potom da predlažu i diskutiju o raznovrsnim rešenjima i na kraju da izaberu najbolje. Ova metoda se može primeniti na svakom predmetu koji se predaje u učionici.
Kada je reč o istraživačkim zadacima, o kojima će se takođe govoriti na radionici, akcenat je na mentorskom radu sa učenicima od kojih se zahteva da istraživanjem i prikupljanjem informacija iz spoljnih izvora analiziraju ili reše određeni praktični problem.
Na ovaj način, učenici ovladavaju veštinama, koje se tiču pretraživanja različitih izvora informacija, prepoznavanja relevatnih izvora, obrade, analize i tumačenja prikupljenih informacija, kao i prezentovanja zaključaka.
Ovladavanje metodama i tehnikama kojima će se učenici motivisati da razumeju kontekst i svrhu gradiva koje uče, kao i da teorijsko znanje odmah primene u rešavanju praktičnih izazova.