S obzirom na to da su ovo jedinstvene filmmejking studije u našoj zemlji i regionu, filmski i TV projekti zauzimaju centralno mesto.
Kompletne studije koncipirane su tako da se student upoznaje sa svim oblicima audio-vizuelnog stvaranja, pogotovo u praktičnom smislu.
Imaćete priliku da proživite svaki segment filmskog procesa i razumete jezik pokretnih slika kojim govori ovaj format. To takođe podrazumeva da ćete biti u prilici da zađete u svet producenta, ali i reditelja, scenariste, glumca, kamermana, montažera…
Menjanjem ovih uloga, zaista ćete upoznati proces filmmejkinga, u čemu će vam najviše pomoći prakse koje organizuju naši profesori – autori desetina sličnih ostvarenja.
Raznovrsno umetničko obrazovanje koje studenti dobijaju, podrazumeva i osmišljavanje, odnosno realizaciju projekata.
Osim kreativnog razmišljanja koje se podstiče u svakom segmentu studija, posebno je bitno isplanirati kompletnu realizaciju projekta u čemu su, između ostalog, neophodna znanja i iz oblasti finansiranja. Upravo u tom delu, našim studentima pomažu profesori iz ekonomskog departmana.
Poseban segment studija predstavlja organizacija događaja.
Budući kreativni producent, treba da zna kako da osmisli, organizuje, producira, realizuje i pronađe sredstva za finansiranje kako bi konkretan događaj održao i, prethodno, dobro isplanirao.
U zavisnosti od povoda, mesta, vremena i teme, zavisi spomenuti proces – zbog toga ćete upisom ovih studija biti u prilici da radite na zamišljenom, ali ukoliko budete želeli, i na stvarnom događaju/festival koji može biti posvećen muzici, filmovima, predstavama, izložbama, sportskim takmičenjima ili sličnim manifestacijama.
Iako posebno orijentisane na kreativno stvaranje, filmmejking studije audio-vizuelne produkcije ne zanemaruju sam proces realizacije ideja. Naprotiv, one pružajući studentima neophodna ekonomska, organizaciona, ali i znanja iz polja menadžmenta.
Predmeti kao što su Principi moderne ekonomije i Upravljanje finansijama završnog rada, imaju za cilj da približe finansijski aspekt kako biste, nakon studija, znali kako da dođete do potrebnih sredstava, ali i kako da njime raspolažete.
Istovremeno, predmeti iz oblasti menadžmenta, usmereni su ne samo upravljanje projektima, već i na ono najbitnije – upravljanje ljudima. U “korpu” predmeta koja se bavi sličnim pitanjima, spadaju i Osnovi menadžmenta, Projektni menadžment, Marketing, Korporativne komunikacije i odnosi s javnošću.
Audio-vizuelna produkcija je akreditovan studijski program, u okviru departmana Kreativna produkcija FEFA, koji obrazuje talentovane generacije producenata-autora kroz program koji pruža intenzivnu pripremu za rad na filmu, televiziji, u nezavisnoj produkciji, digitalnim medijima, reklamnim agencijama, institucijama kulture, odnosno u celokupnoj industriji zabave koja obuhvata kako tradicionalne, tako i nove medije.
Za razliku od klasičnog producenta/organizatora koji uglavnom obavlja tehničke poslove u oblasti organizacije i finansija projekta, kreativni producent predstavlja kopču između umetničkog dela projekta (scenario, režija i gluma) i tehničke realizacije projekta (pregovaranje, upravljanje finansijama, odabir lokacija, organizacija snimanja i postprodukcija).
Danas gotovo da ne postoji aspekt života ili posao koji nema potrebu za audio-vizuelnim sadržajima i zato je naš osnovni cilj da obrazujemo buduće vrhunske profesionalce koji mogu da se integrišu u audiovizuelnu industriju širom sveta. Sticanjem znanja o dramaturgiji, glumi, režiji, montaži, kameri, scenografiji, kostimografiji, dizajnu zvuka, organizaciji, proizvodnji, postprodukciji… Student doživljava svaki delić filmmejkinga i po završetku studija postaje diplomirani dramski i audio-vizuelni umetnik: producent.
Ono na čemu smo bazirali celokupan program jeste oslanjanje na snažnu poziciju koju godinama unazad stvara i neguje FEFA fakultet- insistiramo na poznavanju finansija, ekonomije i marketinga kako biste, kao naši diplomirani kreativci, zaista mogli da svoju ideju sprovedete u delo.
Kroz četiri godine i celokupan proces studente vode iskusni profesionalci, profesori koji kao producenti i autori potpisuju više od 50 dugometražnih filmova, 20 televizijskih serija, 15 pozorišnih predstava, ali i više hiljada sati zabavnog, dečjeg, muzičkog, dokumentarnog, obrazovnog i sportskog programa. Oni nesebično prenose svoje profesionalno umetničko iskustvo, u čemu im podjednako pomažu profesori sa dugogodišnjim akademskim i konsultantskim karijerama u oblastima ekonomije, finansija i bankarstva.
Zajedno sa njima, ono po čemu je naš program jedinstven, jesu i mentori iz prakse koji će vas od početka sprovesti kroz realizaciju profesionalnih projekata, vežbe i različite oblike obaveznih profesionalnih praksi kako biste već od prve godine studija stekli kontakte i postavili prave temelje karijere. Neki od radova naših studenata koji se realizuju već na prvoj godini studija možete pogledati na ovom linku.
Takođe, naši studenti imaju priliku da prilagode studijski program svojim interesovanjima i grade svoje kompetencije u jednom od studijskih modula. Nakon završetka studija, osim diplome oni dobijaju i dodatak diplome koji istovremeno predstavlja dodatnu prednost u budućoj karijeri.
Postoji više načina da ispričamo naše priče, da realizujemo ideje i da ih podelimo sa drugima – danas više nego u bilo kom trenutku u ljudskoj istoriji! Ovaj studijski program je prilika da saznate kako su kreativne vizije menjale svet i sami postanete deo nadolazećih promena.
Povodom četiri godine od osnivanja departmana Kreativna produkcija, sačinjenog od osnovnih studija audio-vizuelne produkcije i master studija kreativne produkcije, razgovarali smo sa profesorima i njihovim utiscima koje nose nakon ove prve četiri godine.
Veliko hvala prvoj generaciji na poverenju.
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Audio-vizuelna produkcija I | Obavezni | 1. | 7 |
Osnovi jezika pokretnih slika | Obavezni | 1. | 6 |
Kreativna produkcija I | Obavezni | 1. | 7 |
Principi moderne ekonomije | Obavezni | 1. | 5 |
Uvod u audio-vizuelne tehnologije | Obavezni | 1. | 5 |
Audio-vizuelna produkcija II | Obavezni | 2. | 7 |
Kreativne akademske veštine | Obavezni | 2. | 5 |
Producent i tehnologije I: Kamera | Obavezni | 2. | 5 |
Kreativna produkcija II | Obavezni | 2. | 7 |
Osnovi umetničkih procesa I: Režija | Obavezni | 2. | 6 |
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Osnovi umetničkih procesa II: Scenario | Obavezni | 3. | 5 |
Osnovi umetničkih procesa III: Montaža | Obavezni | 3. | 5 |
Organizacija audio-vizuelne proizvodnje I | Obavezni | 3. | 6 |
Televizijsko programiranje | Obavezni | 3. | 4 |
Video igre | Izborni | 3. | 5 |
Igrane audio-vizuelne forme | Izborni | 3. | 5 |
Ekonomija audio-vizuelnih medija | Izborni | 3. | 5 |
Informacioni sistemi | Izborni | 3. | 5 |
Engleski jezik I | Izborni | 3. | 5 |
Audio-vizuelna produkcija III | Obavezni | 4. | 5 |
Promocija projekata i festivali | Obavezni | 4. | 5 |
Reditelj i glumac | Obavezni | 4. | 4 |
Osnovi menadžmenta | Obavezni | 4. | 6 |
Dokumentarne audio-vizuelne forme | Izborni | 4. | 5 |
Analiza tržišta i konkurenata | Izborni | 4. | 5 |
Engleski jezik II | Izborni | 4. | 5 |
Poetika filmskih reditelja | Izborni | 4. | 3 |
Razvoj dijaloga u igranom filmu | Izborni | 4. | 3 |
Organizacija filmskih festivala | Izborni | 4. | 3 |
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Projektni menadžment | Obavezni | 7. | 8 |
Priprema predloga završnog rada | Obavezni | 7. | 8 |
Rizici u proizvodnji završnog rada | Obavezni | 7. | 7 |
Digitalni marketing | Izborni | 7. | 7 |
Korporativne komunikacije i odnosi sa javnošću | Izborni | 7. | 7 |
Strategija brenda | Izborni | 7. | 7 |
Promocija i plasman završnog rada | Obavezni | 8. | 10 |
Upravljanje finansijama završnog rada | Obavezni | 8. | 10 |