Prof. dr Srbobran Branković


Srdobran Brankovic

Srbobran Branković, redovni profesor FEFA i profesor metodoloških predmeta na doktorskim studijama Filozofskog fakulteta u Nišu; osnivač, suvlasnik i predsednik TNS Medium Gallup, firme specijalizovane za istraživanje tržišta, medija i javnog mnjenja, člana TNS Global, Kantar Group i WIN/Gallup International, (85 zemalja, populacija od oko tri milijarde ljudi). Diplomirao na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, magistrirao na Centralno-evropskom univerzitetu u Budimpešti, doktorirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Prvi u Srbiji uspostavio sistem elektronskog merenja gledanosti TV. Rukovodio velikim brojem tržišnih, javnomnjenjskih i medijskih istraživanja za vodeće svetske i domaće kompanije, institucije i organizacije: Coca Cola, Johnson & Johnson, US Steel, Reynolds Tobacco, Telenor, Procter & Gamble, Unilever, US Department of State, IRI, NDI, USAID, World Bank, PriceWaterhouseCoopers, Narodna banka Srbije, Vlada Srbije, Vlada Crne Gore, Vlada Makedonije i druge. Kreator i vođa tima Symbols Research, napredne alatke za automatsko istraživanje i analizu društvenih mreža i novih medija. Autor projekata i rukovodilac istraživanja "Dnevna ekonomija vremena žitelja Srbije" i "Bliskosti i distance u srpskom društvu"; objavio univezitetske udžbenike "Metodologija društvenog istraživanja" i "Metodi iskustvenog istraživanja društvenih pojava" i preko 50 tekstova u domaćim i međunarodnim časopisima. Prevođen na engleski, italijanski, nemački, švedski i slovenački.

  1. Metodologija društvenog istraživanja, Zavod za udžbenike, Beograd, 2014, str. 407, ISBN 978-86—17-18584-6
  2. Analitika velikog skupa i njen epistemoloski značaj, Dragoljub, B. Đorđević, Jasmina Petrović (prir.), zbornik Proučavanje društvenih pojava. Metodološka razmatranja, Niš: Filozofski fakultet, Mašinski fakultet, 2014, pp 117-126
  3. Digitalno društvo i strukturne promene savremenom u društvu, zbornik Strukturne promene u savremenim društvima, urednici Srđan Šljukić, Dušan Ristić. - Novi Sad, 2016 Filozofski fakultet, pp 7-22
  4. Socijalne mreže i nove mogućnosti društvenog istraživanja, Kultura polisa br. 20, godina X, 2013, ISSN 1820-4589, 77-90
  5. Napredna istraživanja komunikacije na društvenim mrežama - jedan analitički model, Časopis za komunikaciju i medije CM Broj 32, 2014, godina IX pp 63-82
  6. Dimenzioniranje i premeravanje društvenog prostora - jedan empirijski pokušaj, zbornik “Društvo i prostor – Epistemologija prostora”, urednici Pavle Milenković, Snežana Stojšin i Ana Pajvančić-Cizelj, Beograd SSD, IUP, Filozofski fakultet Novi Sad, 2015, str. 142-155, ISBN 978-86-6065-345-3
  7. Dnevna ekonomija vremena žitelja Srbije – projekat istraživanja i osnovne dimenzije, mere i nalazi Zbornik radova Običan dan – istraživanje dnevne ekonomije vremena (urednik Srbobran Branković), Kultura polisa, ISSN 1820-4589, Novi Sad 2009.
  8. The Yugoslav Left Parties: Continuities of Communist Tradition in the Milosevic Era in The Communist Successor Parties of Central and Eastern Europe, Edited by: Andras Bozoki; John Ishiyama, ME Sharpe, December 2002, pp197-212
  9. Serbia an War With Itself – Political Choice in Serbia, monografija, "Sociološko društvo Srbije", Beograd, 1995.
  10. Das perfekte System, in: Verschwiegenes Serbien, edited by Šlosar, I. Klagenfurt-Salzburg, 1997